Recenzia: Lucinda Riley- Edícia Sedem sestier

Keďže knihy sú súčasťou môjho každodenného života, rozhodla som sa, že vám budem na Emporiumbrands pravidelne ponúkať recenzie kníh, ktoré som prečítala. Možno si na základe toho niečo vyberiete a nebudete v kamennom, alebo online kníhkupectve tápať. Začnem veľmi príjemným a ľahkým čítaním pre ženy, ságou s názvom Sedem sestier.

Sedem sestier

Sedem sestier som našla v kníhkupectve úplne náhodou. Hľadala som niečo nové na čítanie v edícii anglickej beletrie (áno aby som si udržala znalosť anglického jazyka, často čítam knihy v angličtine). Lucinda Riley mi padla do oka a keď som si prečítala popisky na zadnej strane celkom ma aj zaujala. Spomínalo sa tam totiž, že každá z edícia kníh k ságe Sedem sestier je zasadená do iného geografického a historického prostredia, čo ich robí nesmierne zaujímavé. Navyše ide o knihy na pokračovanie (celkom je ich zatiaľ 6) preto si hovorím fajn, na čas mám o čítanie postarané. A poviem vám tých 6 kníh je tak napínavých, že som ich všetky prečítala asi za 2 mesiace.

Takže ak sa chcete do čítania pustiť radím vám zadovážiť si rovno všetkých 6 dielov, lebo keď jeden dočítate, bude to doslova čitateľské utrpenie čakať na ďalšiu:)

Séria obsahuje tieto tituly:

Sedem Sestier

Búrková sestra

Tieňová sestra

Perlová sestra

Mesačná sestra

Slnečná sestra

7. diel vraj autorka ešte pripravuje:)

Obsah, ale len stručne

Sága hovorí príbeh 7 sestier, ktoré boli adoptované bohatým otcom, ktorý ich vychovával v krásnom dome na Ženevskom jazere. Keď dievčatá dosiahli dospelosť, otec nečakane zomrel a každej z nich nechal ako pamiatku posolstvo o svojom pôvode. Kaźdá zo sestier tak získava možnosť pátrať po svojej minulosti. Zaujímavé je, že Maia, Tiggy, Cece, Star, Aly a Electra majú každá nielen totálne rozličnú povahu, povolanie, život, ale aj minulosť. Každá z kníh v ságe Sedem sestier je venovaná jednej z nich a každá vás zavedie do inej krajiny. Každá zo sestier sa navyše o svojej minulosti dozvedá pomocou histórie (hoci ide o beletriu historický „background“ je reálny) spätej nielen s krajinou, ale aj rodinou z ktorej pochádzajú. Každá z kníh je tak nielen pútavým, ale aj zaujímavým historickým príbehom.

Moja recenzia

Kniha je napísaná veľmi jednoducho a pútavo. Po pár stranách vás vtiahne a budete ju doslova hltať, preto sa môže sta’t že za večer prečítate niekoľko desiatok strán. Nejde o literárne veľdielo v slova zmysle, že kniha patrí medzi Top 10 svetovej super literatúry (hoci podľa predajnosti patrí táto kniha medzi bestsellery). Je to však nesmierne príjemná literatúra, ktorá vás nevyruší niečím agresívnym ani negatívnym. Naopak príbehy dávajú dôraz hodnoty ako priateľstvo, rodina a láska. Možno niečo, čo v aktuálnej dobe plnej negatívnych informácii hľadáme.

Originál:

Lucinda Riley: The Seven sister series

Slovenský preklad: